16.6.2006

Siperia opettaa

Ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin. Olen oppinut tappelemaan Kafkamaisen järjestelmän kanssa ja kestämään sen iskut ja kolhut kuin nainen. Ranskalaiset pankit ja typerät vuokranantajat ovat opettaneet tämän jalon taidon.

Tällä hetkellä odotan työttömyyskorvauspäätöstä Kelalta, jota ilman en voi aloittaa työelämävalmennusta Ulkoasiainministeriössä. Päätöstä ei kuitenkaan tule ennen kuin Työvoimatoimisto on antanut lausunnon, ja lausuntoa ei saada ennen kuin olen toimittanut Työvoimatoimistoon ranskalaisen työtodistukseni. Sitä ei taas sikäläinen pomoni ole vieläkään saanut toimitettua minulle, vaikka harjoitteluni päättymisestä on kulunut kohta kuukausi. Kaikki on siis yhdestä pienestä paperista kiinni, ja minä en voi tehdä muuta kuin istua turhautuneena ja voimattomana pyörittelemässä peukaloitani ja lähetellä sähköpostitiedusteluja pomolleni.

Työelämävalmennus olisi hyvin tärkeää työkokemuksen kannalta, jota ilman en saa työpaikkaa, jota ilman en saa palkkaa, jota ilman en voi maksaa veroja joiden avulla Kela ja työkkäri pysyvät pystyssä. Ilman työttömyyskorvausta minulla ei myöskään ole rahaa elämiseen.

Ah tätä elämän ihanuutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails