7.7.2008

Eniten vituttaa ärsyttävät ihmiset

Lainasin kaveriltani hauskan "Eniten vituttaa kaikki" -kirjan. Kirjahan perustuu blogikirjoituksiin ja siinä käydään nimen mukaisesti läpi kaikkia elämän pienempiä ja isompia ärsytyksen aiheita.

Sen inspiroimana olen ruvennut miettimään niitä miljoonia asioita ja etenkin ihmisiä, jotka ärsyttävät minua.

Isäni oli vuosikymmenien ajan valtion virkamies ja teki siellä pitkän ja kunniakkaan uran. Näin ollen olen koko ikäni ajan joutunut sietämään ihmisiä, jotka kuvittelevat tuntevansa minut koska he tuntevat vanhempani ja tapasivat minut ja siskoni joskus kun olin hädin tuskin ala-asteikäinen. Minua ärsyttävät tällaiset ihmiset aivan suunnattomasti. Minua ottaa ihan hirveästi päähän, kun joku kävelee minua kohti käsi ojossa joillain kokkareilla, nappaa kädestäni muitta mukisematta kiinni ja kertoo, miten "Viimeksi kun tapasimme olit ihan pieni! Muistatko minua? Kävimme teillä siellä ulkomailla kerran yhtenä pääsiäisenä 25 vuotta sitten!"

No en kuule muista! Ja vaikka muistaisinkin, niin olen todennäköisesti pyrkinyt pyyhkimään sen muiston mielestäni. Ei hitto vie! Kyllä täytyy ihmisen olla aika pirun täynnä itseään, että kuvittelee jonkun muistavan jonkun vanhempiensa kaverin, joka on istunut heillä yksillä illallisilla joskus kun Duran Duran oli vielä huipulla!

Eilen sunnuntaina kohtasin tällaisen ihmisen. Olin lapsuudenystäväni valmistujaisjuhlissa, jotka olivat samalla hänen äitinsä 60-vuotisjuhlat. Ystäväni äiti ja isäni olivat samassa työpaikassa ja näin ollen heillä on paljon yhteisiä tuttuja. Yksi näistä yhteisistä tutuista oli juuri tällainen "Muistatko minua!" -tyyppi. Vastasin tällä kertaa ihan suoraan että sori, en muista.

Valehtelin. Minä kyllä valitettavasti muistin hänet. Rasittava ämmä. Kertoi koko ajan muka tosi asiantuntevasti siitä, millainen minä olin ollut lapsena ja viljeli joka toisessa lauseessa viittauksia hänen ulkomaanmatkoihinsa ja oleskeluunsa ulkomailla. En voi sietää sellaisia ihmisiä. Onneksi sitäkin naista näkee vain noin 10 vuoden välein, pari tuntia kerrallaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails