9.10.2008

Voi juna sentään!

Olen vannoutunut työmatka- ja muukin pyöräilijä, mutta aina silloin tällöin minun on käytettävä paikallisjunaa. Kuten tänä aamuna kun Karhumies ja minä suuntasimme Hulluille Päiville Helsingin keskustan Stockmannin tavarataloon.

Mutta mikä meitä Pasilan asemalla odottikaan? Aikataulunäytöt kyllä näyttivät junien kulkevan muka ajallaan, ja yhtä kaukojunaa jopa kuulutettiin. Mutta junia ei vaan näkynyt. Elleivät sitten olleet joitain kummitusjunia jotka vaihtoivat laitureiden näyttöruutujen tietoja hiljaa ohi ajaessaan. Noin 15:n minuutin odottelun jälkeen kuului rätisevä ja epäselvä tiedotus, jossa kerrottiin koko Etelä-Suomen junaliikenteen olevan poissa käytöstä tietokonevian vuoksi. Ei siinä mitään, hyppäsimme ratikkaan ja minä menin ostosreissun jälkeen bussilla töihin. Kyllä otti hieman päähän ja totesinkin, että olisi vain kannattanut napata se fillari alle tänäkin aamuna.

Ärsyttävintä tässä oli se, että tiedotus tökki niin pahasti. Kuvittelin ongelman alkaneen joskus noin 15 minuuttia ennen kuin Karhumies ja minä saavuimme asemalle, mutta se olikin alkanut jo kaksi tuntia aikaisemmin! Silti Pasilan asemalla ei näkynyt minkään luokan merkkejä tai tiedotusta siitä, että jossain olisi joku vika. Kyse on sentään Helsingin toisesta pääasemasta!

Ennen kuvittelin, että Pariisin paikallisjunat ovat maanpäällinen helvetti. Mutta osataan sitä meilläkin.

1 kommentti:

  1. (re)Bienvenue au club.... =P

    Entäs se ostosrapo ??

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails