15.11.2008

Supernaturalin naiset, mikä mättää?


Olen nyt seurannut TV sarjaa Supernatural vähän yli kahden vuoden ajan. Sarja on ehdoton suosikkini, mitään muuta tällä hetkellä tulevaa TV-ohjelmaa en jaksa seurata samalla intensiteetillä kuin sitä. Keskustelen siitä netissä, luen sitä koskevia artikkeleita ja katson seuraavan viikon jaksojen teaseritkin netistä.

Sarja on edennyt ensimmäisen kauden melko simppelistä asetelmasta huomattavasti paljon suureellisempaan ja monimutkaisempaan suuntaan, ja minä olen nauttinut tästä suunnasta aivan valtavasti. Nyt Yhdysvalloissa meneillään oleva kausi on omasta mielestäni tähän asti paras, jokainen jakso on ollut huipputavaraa.

Yhdessä asiassa Supernatural menee kuitenkin toistuvasti metsään; sen pitkäaikaisiksi tarkoitetut naissivuhenkilöt ovat olleet toinen toistaan epäonnistuneempia. Ainoa poikkeus on sarjan toisella tuotantokaudella esiintynyt Ellen, joka jostain käsittämättömästä syystä (tai no, näyttelijä on nelikymppinen ja Hollywood on Hollywood) sysättiin sarjasta pois. Josta ja Belasta olen jo avautunut, ja viimeisimmän jakson aikana tajusin, että viime kaudella mukaan tullut Ruby ei hänkään toimi. Ruby on tähän mennessä ollut mielestäni jotenkuten siedettävä. Hän on kuin hyvän ystävän hieman rasittava frendi, joka tunkee aina mukaan yhteisiin rientoihin ja jonka seuraa sietää vain tämän hyvän ystävän takia. Mutta nyt mittani alkaa olla täynnä ja ärtymys nostaa päätään.

Minun on hyvin vaikea käsittää, miksi näitä hahmoja ei ole saatu toimimaan. Melkein kaikki muut Supernaturalin sivuhenkilöt ovat, tai ovat olleet, mielenkiintoisia ja erittäin hyviä. Lisäksi sarjassa yhden jakson ajan vierailleet naishenkilöt ovat hekin olleet hyvin näyteltyjä, hyvin kirjoitettuja, mielenkiintoisia ja muistettavia hahmoja.

Joten mikä mättää? Käsikirjoitus, ohjaus, näyttelijäntyö, kanavan väliintulo, mikä? Ja miksi näin on käynyt vain naisten kohdalla? Itse en ole mikään hullu fanityttö, joka haluaa sarjan pojat vain itselleen ja näin ollen vihaa periaatteesta jokaista sarjaan mukaan tulevaa naista. Päinvastoin, minä toivottaisin innostuneena tervetulleeksi sarjaan mukaan jonkun mielenkiintoisen naisen sivuhenkilöksi. Mutta olen joutunut kerta toisensa jälkeen pettymään karvaasti. Belan kohdalla olin valmis jopa luopumaan koko sarjasta mikäli hän olisi jatkanut.

Kaikkea ei voi saada eikä mikään sarja ole täydellinen, mutta Supernatural on edennyt jo neljännelle tuotantokaudelleen. Luulisi sen tekijöiden jo oppineen virheistään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails