18.1.2009

Mä kaupunkilaistyttö oon

Viikonloppu meni kavereiden muuttoapuna Sipoossa. He muuttivat upouuteen omakotitaloon uudelle asuinalueelle, jossa ei ole vielä muita naapureita. Talo on kiva ja toimiva, molempien työmatkat ovat varsin kohtuulliset, ja ympärillä on paljon tilaa heidän kahdelle koiralleen. Linja-autotkin menevät melko läheltä. Lisäksi ympärillä on paljon kauniita ja tilavia omakotitaloja hienoine pihoineen.

Mutta niin mukavalta kuin alue vaikuttikin ja niin hyvin kuin ymmärrän joidenkin ihmisten viihtyvän sellaisilla omakotitaloalueilla, niin minun oli pakko todeta etten näe itseäni asumassa siellä. Minä olen kaupunkilainen. Minä viihdyn parhaiten kerrostalossa, palveluiden, ravintoloiden, baarien, elokuvateattereiden ja kahviloiden lähellä. Niin se vain on. Enhän edes omista autoa, vaikka ajokortti löytyykin.

2 kommenttia:

  1. Mulla puolestaan on sellainen ongelma, että olen molempia. Alun alkuaan olen kotoisin maalta, mutta viimeiset 12 vuotta olen asunut kaupungissa. Nykyään en oikein tiedä, mitä haluan, kun haaveilen niin maalla asumisesta kuin kaupungistakin. Ja mies on ihan tasan samanlainen. :-( Tämä vaikeuttaa asunnon ostamista ihan huomattavasti.

    VastaaPoista
  2. Ymmärrän ongelmasi, sillä vaikka olenkin kaupunkilainen, en kuitenkaan viihdy suurkaupungeissa. Puoli vuotta Pariisin ruuhkia riitti ja palasin riemusta hyppien maailman mittakaavassa pieneen Helsinkiin.

    Jotkut haluavat Helsingistä suurtakin metropolia, minä taas rakastan kotikaupunkiani juuri sellaisena pienenä suurena kaupunkina kuin se on.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails