10.3.2009

And after all, you're my wonderwall

Bisquitsin innostamana ryhdyin muistelemaan kouluaikaisia ihastuksiani. Oi niitä aikoja, kun ihastuminen oli jotain järisyttävää, mahasta kouraisevaa ja kokonaisvaltaista!

Näin jälkeenpäin mietittynä minun teini-ihastuskuvioistani olisi pienellä mielikuvituksella saanut aikaiseksi varsin mehevää draamaa TV-sarjoihin. Wienissä asuessamme olin ihastunut sekä luokkamme pahispoikaan että luokan suosittuun kunnolliseen urheilijapoikaan. Voi pojat, mitä siitäkin olisi voinut kehitellä! Beverly Hills, 90210 kalpene! Jätkät kyllä taistelivat samasta tytöstä, joka en kuitenkaan ollut minä. Olisivat vaan taistelleet minusta, olisin antanut enemmän vastusta kuin se kiltti lentopalloilijalikka. ;-)

Suositusta kunnollisesta uhreilijapojasta en tiedä, mutta tarkkaavainen isosiskoni ja muutamat muutkin ovat tienneet jälkeenpäin kertoa, että pahispoika oli kyllä myös vähän pihkassa minuun. Ajatus siitä, että supertyylikkäitä mallivartaloisia - usein myös vanhempia - tyttöjä tapaillut rikkaan perheen huumediilereitä tuntenut renttupoika katseli joskus minun rillipäistä nörttipeffaani sillä silmällä, on kieltämättä hupaisa. Koskaan hän ei asiasta minulle mitään sanonut, tiedä sitten miksi. Olimme kuitenkin ihan hyvät kaverit. Ei aloitteen tekeminen tyttöjen suhteen ollut tälle pojalle mitään vierasta maaperää, ei todellakaan. Ehkä minä vain edustin hänelle liian erilaista maailmaa ja poistumista hänen mukavuusalueeltaan.

Mutta mikä tarina siitä olisikaan tullut, jos jotain olisi tapahtunut! Hän olisi ollut minun Jordan Catalanoni ja minä olisin ollut hänen Angela Chasensä! Ja sitten me olisimme kierrelleet ja kaarrelleet toisiamme, keskustelleet tunteistamme ja pelastaneet yhteisiä kavereitamme huumekoukuista samalla kun olisimme kuunnelleet 1990-luvun grungea flanellipaidat päällä ja Doc Martensit jalassa.

Mutta annetaan alkuperäisen Angela Chasen ja Jordan Catalanon näyttää, millaista teini-ihastus oli 1990-luvun puolessa välissä:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails