9.6.2009

Harva niistä on rautaa

Käteeni osui eilen vuoden vanha Imagen numero, jossa lehden toimittaja osallistui pelimieskurssille. Siis kurssille, jossa maksetaan siitä että joku tyyppi joka on omien sanojensa mukaan kaatanut ihan hirvittävän määrän naisia sänkyynsä kertoo miten saadaan kaadettua hirveä määrä naisia omaan sänkyyn.

Tämä pelimieskulttuuri näyttää olevan tämän vuosikymmenen joku ilmiö. Kun naisten seksuaalinen aggressiivisuus ei ole enää tabu kuin asennevammaisten ja idioottien mielestä ja naiset ovat ymmärtäneet, ettei heidän tarvitse "antaa" seksiä vain koska mies sitä pyytää, niin nyt ollaan ihan hädissään puuhaamassa jotain miesten seksuaalista vastavallankumousta. Tai jotain.


Ilmeisesti näissä pelimiesteorioissa ja -opeissa on jotain perää, sillä joillekin ne näyttävät toimivan. Minä olen lukenut joitain pelimiesten iskuvinkkejä enkä kyllä voi sanoa ymmärtäväni niistä mitään. Aika lailla täyttä siansaksaa ne ovat kaikkine termeineen, kikkoineen, aikatauluineen ja ihmeellisine sukupuolikäsityksineen.

Minä en myöskään ymmärrä tätä tietyissä äijäporukoissa vellovaa pelimiesten ihannointia. Siis sitä, että lauma jätkiä seuraa jotain mahtisonnia kuin uutta Messiasta vain siksi, että tämä yksi mies saa paljon naisia? Mikä sellaisesta kyvystä tekee niin poikkeuksellisen ihailtavan? Toki sosiaalisesti lahjakkaat ja miellyttävät ihmiset ovat mukavaa seuraa, mutta eivät he mitään yli-ihmisiä ole.

En myöskään ymmärrä sitä, miten joillekin se panojen määrä on jokin itsetuntoa määrittävä ominaisuus. Onko joillekin ihmisille muka niin vaikeaa suhtautua viehättävänä pitämäänsä sukupuoleen ihmisinä eikä objekteina? Miten tavallisten sosiaalisten suhteiden solmiminen voi olla niin hankalaa, että fiksuina ja normaaleina itseään pitävien ihmisten pitää lukea joitain opaskirjoja ja maksaa joistain kursseista oppiakseen näitä kykyjä? Eri asia on, jos on oikeasti jotenkin sairas, mutta siitähän tässä ei taida olla kyse.

Minä en myöskään ymmärrä sellaista kulttuuria, jossa ajatellaan että seksi on joku perusoikeus jota kaikkien on "saatava" voidakseen olla täysiverisiä ihmisiä. Olen avautunut tästä aiheesta aikaisemminkin, mutta etenkin tiettyjen miesten suoranainen vihamielinen suhtautuminen naisiin jotka eivät "anna", on minulle yksi suuri mysteeri. Näille vihamielisille miehille ja kaiken maailman pamfletin kirjoittajille haluaisin kertoa, että aika iso osa niistä naisista jotka antavat vain koska mies pyytää, suhtautuu siihen panokumppaniin ja panoon säälillä. Kuka haluaa olla säälipanon vastaanottava osapuoli? En minä ainakaan.

Luulen, että tämä asia tulee säilymään minulle suurena arvoituksena aikojen loppuun asti.

Onneksi minulla on Karhumies.

Kuva Frederikistä täältä.

3 kommenttia:

  1. Ei helvetti. Näin jenkkien vastaavasta jonkun dokkarin ja mua nauratti, se touhu oli niin säälittävää! Ne one-linerit, tyyli ja se metsästäminen, jos ihmisen elämä sillä paranee niin onneksi olkoon, elämäsi oli lähtökohtaisesti perseestä.
    Toisaalta, en tiedä, millainen nainen tuollaiseen sitten lankeaa, ehkä pelinainen?
    Ja ei, seksi ei ole mikään perusoikeus joka kuuluu kaikille; ihan turha sellaista toitottaa mulle, en ole ikinä muutenkaan tajunnut seksin ylisyöttämistä nykymaailmassa, tekisi mieli ihan protestiksi ruveta selibaattiin..

    VastaaPoista
  2. Huoh... olen Mikaelan kanssa samoilla linjoilla siinä, että seksiä ylisyötetään nykymaailmassa. En minäkään ymmärrä sitä, että "ihmisarvo" pitäisi mitata panojen määrällä. Öh, juuri äsken kävin katsomassa leffassa Ashton Kutcherin tähdittämän elokuvan L.A. Gigolo (Spread), joka oli juuri tätä asiaa... Kirjoittelen leffasta jossain vaiheessa enemmän.

    VastaaPoista
  3. Tilitin tästä samasta asiasta Facebookissa ja yksi miespuolinen kaveri kommentoi, että mitä vikaa siinä on jos opetetaan vähän ihmissuhdetaitoja? Eivät kaikki ole sosiaalisia ja ulospäinsuuntautuneita.

    Se on ihan totta, eikä minua tässä ilmiössä se varsinaisesti ärsytäkään. Minua ärsyttää se, että tässä tehdään rennosta ja hauskasta ajanvietteestä suorituskeskeistä egonpönkityskilpailua jonka perimmäinen tarkoitus on vain toisen esineellistäminen.

    Seksin ja viehättäviin ihmisiin tutustumisen pitäisi olla iloinen, rento ja mukava tapahtuma eikä mikään kilpailu.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails