16.6.2009

Tytöt ei lue sarjiksia

Tytöt eivät myöskään katso kauhuelokuvia, harrasta scifiä, kuuntele heviä tai fanita TV-sarjoja. Paitsi jos heidän poikaystävänsä ja aviomiehensä tekevät niin. Ja ai niin, tietenkin jos näissä jutuissa esiintyy ihqui poikii!

Tämä on Los Angeles Timesin viesti San Diego Comic Conin, maailman suurimman sarjakuva- ja scififestivaalin, naispuolisille kävijöille. Lehdessä kun on ilmeisesti juuri herätty siihen, että naisetkin harrastavat scifiä, kauhua, yms.

Heillä on kuitenkin selvästi vaikeuksia tajuta, että me harrastamme näitä asioita koska ne kiinnostavat meitä ja että suurin osa harrastaisi näitä asioita joka tapauksessa. Me emme ole mitään miestemme jatkeita tai ikuisia teinityttöjä, joita raahataan tämäntyyppisiin tapahtumiin vastoin tahtoamme ja jotka jaksavat kiinnostua näistä lajityypeistä vain niin kauan kuin niissä on miehiä, joiden käsivarsia ja komeita hartioita voimme ihailla. Tai vastaavasti joitain ihme rakkaustarinoita joiden ääressä voi huokailla.


Toki komeat miehet ovat plussaa, aivan kuten kauniit naisetkin ovat joidenkin muiden mielestä plussaa, mutta tällaisten stereotypioiden viljeleminen on väsynyttä, rasittavaa ja aika loukkaavaakin.

Minä harrastan näitä "nörttimäiseksi" sanottuja asioita siksi, koska nörttinä oleminen on kivaa ja koska kauhu ja scifi on kivaa. Ne ovat minun harrastuksiani ja kiinnostuksen kohteitani.

Minulla on onneksi ollut suunnaton onni kohdata kanssanörtti Karhumies, joka katselee tällaisia stereotypioita nenänvarttaan pitkin. Mutta kuten kaikki naiset jotka vähääkään ymmärtävät hyvän päälle tietävät, nörttimiehet ovat miehistä parhaimpia.

Kuva Willowsta täältä.

3 kommenttia:

  1. Hah! =) Tuo otsikkosi sai heti klikkaamaan juttua sillä minä olin varsinkin nuorena tosi kova sarjisfani ja sain kuulla siitä meidän luokan muilta tytöiltä, jotka lukivat vain jotain "SinäMinää". Olin jotain 10 v kun löysin serkkupojan Ryhmä-X-lehden ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Yläasteikäisenä olin todellinen Marvel-friikki :) Sitä ennen taas Hopeanuoli-sarjakuvan suurkuluttaja.

    Kyllä meitä näistä asioista ihan oma-aloitteisesti tykkääviä tyttöjä on aina ollut. Onneksi on ihmisiä, joille se ei ole ongelma ;-)

    VastaaPoista
  2. Scifi ei varsinaisiin suosikkeihin kuulu, mutta nörttimiestä rakastan yli kaiken!
    Olen ehdottomasti samaa mieltä että nörttimiehet ovat niitä kaikkein parhaita, onneksi kaikki eivät ole tätä salaisuutta tajunneet. :-)

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails