4.9.2009

Ala-aste vai aikuisten seura?


Sain tänään Facebookin kautta omituisen, yllättävän ja aika ärsyttävän uutisen. Erään kaverini mies oli loukkaantunut pari päivää sitten heittämästäni kommentista ja nyt kaverini on päättänyt katkaista välinsä koko kaveriporukkaan. Kyseinen kaveri ei edes kertonut minulle tästä asiasta itse, vaan sain tietää asiasta erään toisen kaverin kautta.

Minä en ollenkaan tiedä, mitä ajatella tällaisesta käytöksestä. En ymmärrä lainkaan, miksi kaverini mies meni loukkaantumaan juuri tuosta kommentista ja vielä tällaisella tavalla. Toki hän on juuri toipumassa kamalasta sairauskohtauksesta, mutta silti. Kerrottakoon, että kyseinen kommentti koski Twilightia, jota tämä kaverini siis rakastaa. Hän on siis enemmän kuin tottunut minun piikittelyihini aiheesta ja on aina suhtautunut niihin huumorilla. Kunnes nyt tämä kommentti, joka ei eronnut millään tavalla muista aiheesta tekemistäni kommenteista, aiheutti tällaisen typerän ja lapsellisen reaktion.

Mutta ennen kaikkea olen aivan pöyristynyt (sillä minähän olen pöyristyjä) siitä, miten kaverini on tämän asian hoitanut. Tuosta noin vaan välit poikki ilman mitään yrityksiäkään selvittää asioita henkilökohtaisesti. Olen jo yrittänyt soittaa hänelle, laittanut tekstiviestin ja kirjoittanut sähköpostia, kysyen että mikä tässä oikein mättää.

Kaverini on minua kymmenisen vuotta vanhempi, nelikymppinen siis. Olisin kuvitellut hänen omaavan hieman enemmän kypsyyttä. Raivostuttaa tällainen. Kuvittelin jättäneeni tällaiset tapahtumat kauas taakseni kun vihdoin ja viimein pääsin koulusta pois, mutta jotkut eivät kai koskaan poistu henkisesti sieltä ala-asteen pihalta.

Ja tähän voisi laittaa ilkeän kommentin Twilightia fanittavien aikuisten naisten henkisestä kypsyydestä, mutta annetaan olla.

Kuva: Bildmekanik

7 kommenttia:

  1. Huh, mitäpä tuohon voisi sanoa. Jotenkin vaikea uskoa, että aikuiset ihmiset voivat olla noin lapsellisia. Meitä on moneen junaan.

    Ja hei, eläpä yhtään pilkkaa Twilightia fanittavia aikuisia naisia (minä olen yksi heistä). Muuten poistan sinut blogilistaltani ja en puhu sulle ollenkaan, hihi. ;-)

    VastaaPoista
  2. Mulle kävi vähän samantyyppinen juttu vähän aikaa sitten, että minulle suututtiin ja sain kuulla siitä kolmansien käsien kautta. No muutaman selvittely-yrityksen jälkeen päädyin vain toteamaan että en jaksa. Jos näinkin helposta menee välit niin vian ei enää pitäisi olla minussa...

    VastaaPoista
  3. Bisquits: Twilightia fanittavien aikuisten pilkkaaminen on nykyään toinen luontoni. ;-)

    W: Olen tässä tullut vähän samaan tulokseen. Mikäli tämä ihminen haluaa poistaa minut elämästään näin helposti, niin se on hänen valintansa. Silti koko juttu vähän ihmetyttää.

    VastaaPoista
  4. No et laita mitään mun kypsyydestä saamari ;O)
    Mutta siis hetkinen, siis MIES loukkaantui jostain Twilight-kommentista? Miten se on mahdollista? Miten joku mies edes tietää Twilightista?

    VastaaPoista
  5. Mikaela: Hän loukkaantui siitä, kun vertasin häntä leikkimielisesti Edward Culleniin.

    Toisaalta ihan ymmärrettävää. ;-) Ja muistutan siis, että mies ei ole tuon sairauskohtauksensa jälkeen ollut oikein entisensä.

    VastaaPoista
  6. Anonyymi13:02

    Isosisko täällä taas. Oletko pyytänyt anteeksi kommenttiasi? Sama se onko tyhmää, lapsellista, hölmöä tai käsittämätöntä, että hän loukkkaantui. Mutta hän loukkantui ja hänellä on oikeus tunteeseen. Ja kuten sanoit heillä on varmaan rankkaa tällä hetkellä, joten sitä voi loukkaantua pienestä, "korsi joka katkaisi kamelin selän tjsp".

    Sinulla on oikeus sanoa mitä ajattelet ja yhtälailla muilla on oikeus loukkaantua sanomistasi.

    t,
    ärsyttävä neuvova isosisko

    VastaaPoista
  7. Minä olen laittanut hänelle sähköpostia jossa olen ilmaissut vilpittömät pahoitteluni ja sanonut suoraan, ettei tarkoitukseni ollut loukata.

    Eniten minua tässä ihmetyttää se, että tämä nimenomainen kommentti ei eronnut yhtään millään tavalla mistään aikaisemmasta aiheen tiimoilta heittämästäni kommentista. Lisäksi kaverini miehen sairaskohtauksesta on jo aikaa ja olemme heittäneet tämäntyylistä huulta koko sen ajan.

    Nyt sitten yhtäkkiä tulee tällainen reaktio. Muutkin saman porukan kaverit ovat sitä mieltä, että tämä reaktio on todella omituinen.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails