13.10.2009

Oli synkkä ja myrskyinen yö

Ja minä nautin siitä. Syksy on mielestäni vuoden parasta aikaa. Pidän toki myös kesästä, auringosta ja lämmöstä sekä kunnon lumisista talvista, mutta syksyllä tunnen eläväni. Rakastan syksyn värejä, tuulta, syysmyrskyjä, syksyn tuoksuja, kahisevia lehtiä ja jopa sadetta. Kevät puolestaan on aina ollut minulle vaikea vuodenaika, etenkin näillä leveysasteilla jossa se on yleensä pelkkää epämääräistä harmaata sotkua huhtikuusta toukokuuhun.

Mutta syksy pimenevine iltoineen, maagisine tunnelmineen ja myrskyineen on minun vuodenaikani.



4 kommenttia:

  1. Syksyllä on parasta kirpeät syyspäivät, jolloin aurinko paistaa ja ohut kuurakerros koristaa maahan pudonneita värikkäitä lehtiä. Tai sitten kun pimeänä syysiltana kynttilänvalossa voi siemailla villasukat jalassa kuumaa teetä ja katsella ulos pimeyyteen. Jokaisessa vuodenajassa on oma viehätyksensä. Minulla oikeastaan menee niin, että silloin kun vuodenaika näyttäytyy ihan omana itsenään, rakastan kaikkia yhtä paljon. Mutta sitä tylsää harmaata sotkua, kuten sanot, minäkin vihaan.

    Todella kauniin kuvan olet löytänyt!

    VastaaPoista
  2. Paivi: Kuvahan ei ole minun ottamani ja mietinkin, voinko julkaista sen tällä sivulla vaikka mainitsenkin lähteen. Annetaan sen nyt toistaiseksi olla paikoillaan.

    VastaaPoista
  3. Suuret kiitokset tunnustuksesta! Se on minun ensimmäiseni. Olen tällä hetkellä Venetsiassa (joka muuten on paljon ihanampi kuin Pariisi...), joten palaan asiaan, kun palaan Suomeen.

    VastaaPoista
  4. Ofelia: Ole hyvä!

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails