31.1.2010

Vuosi oli 1977...

...ja maailmasta tuli kertaheitolla parempi paikka koska minä synnyin. Juu, näin on. :-) Kyseisenä vuonna on kuitenkin syntynyt aika monta mielenkiintoista henkilöä, niin kotimaassa kuin ulkomailla. Ja Elvis Presley kuoli vuonna 1977, noin kuukausi ennen minun syntymääni. Joskus teininä leikittelin ajatuksella, että olisin Elviksen reinkarnaatio. Jotta tällaista, ei taida ihan pitää paikkansa....

Ihania naisia ja mahtavia miehiä löytyy tästä vuosikerrasta yllin kyllin. Tässä heistä muutama per kuukausi:



Tammikuu

Sofi Oksanen

Fiksu ja terävä nainen, loistava kirjailija ja ihminen, joka uskaltaa sanoa mielipiteensä. Virkistävä tuulahdus Suomen muuten aika kilttiin ja hymistelevään kulttuurimaailmaan.


Orlando Bloom 

Kapteeni Jack Sparrow oli kyllä hurmaava tapaus, mutta täysin yllättäen minä huomasin tuntevani suunnatonta vetoa Orlando Bloomin esittämään sankarilliseen ja rehtiin Will Turneriin. Minusta hän ja Keira Knightley olivat aivan älyttömän hyvä pari kaikissa Pirates of the Caribbean -elokuvissa.

Helmikuu

Shakira

Pakko se on myöntää, että Shakira pistää lanteet keinumaan. Vaikka ne eivät keinukaan yhtä hyvin kun hänellä, mutta aina voi yrittää!

Huhtikuu

Sarah Michelle Gellar

Se ainoa oikea Buffy Summers, joka on sittemmin kadonnut mystisesti julkisuuden kartalta. Mitäköhän hänelle kuuluu?

Tom Welling 

Ainoa syy katsoa sitä kammottavan huonoa Smallville-sarjaa on Tom Welling ja Tom Wellingin lumoava hymy. 

Kesäkuu

Zachary Quinto

No mutta kukas se siinä? :-) Minä olen samaa vuosikertaa kuin Sylar ja uusin herra Spock! En tosin taida olla läheskään yhtä hurmaava, en voisi kuvitella että minusta kerättäisiin Tumblr:n kaltaiseen palveluun kasapäin kuvia joita sitten kuolattaisiin urakalla, mutta ihan kiva päästä tällaiseen seuraan!

Heinäkuu

Liv Tyler

Olin joskus nuorempana kovastikin lumoutunut Liv Tylerista, nykyään vähän vähemmän. Silti hän on minusta huomattavasti lahjakkaampi kuin mitä hänestä sanotaan.

Ruotsin kruununprinsessa Victoria

Minussa asuu pieni rojalisti, ja olen aina erityisesti fanittanut Ruotsin kruununprinsessaa. Hän vaikuttaa hyvin fiksulta ja järkevältä ihmiseltä, jolle toivon kaikkea hyvää. Suunnittelen yhä, ainakin puoliksi tosissani, matkaa Ruotsiin kesäkuussa seuraamaan hänen ja Daniel Westlingin häitä.

Elokuu 

Tarja Turunen

Onko Tarja Turunen Suomen virallinen diiva? Myönnettävä on, että Nightwish ei ole hänen lähtönsä jälkeen ollut aivan entisensä, tosin ei se vieläkään mielestäni mikään huono yhtye ole. Mutta Tarjassa oli sitä jotain.

Syyskuu

Clea DuVall 

Tämä erikoinen ja omaperäinen näytelijätär kulkee vahvasti omia polkujaan, tekee mielenkiintoisia rooleja pienen budjetin indie-elokuvissa ja on muutenkin onnistunut luomaan itselleen hyvin omannäköisensä uran.

Lokakuu

Bode Miller

Lokakuu on aika hiljainen kuukausi syntymien osalta, mutta löytyi sieltä ainakin yksi huippu-urheilija!

Marraskuu

Brittany Murphy

Joulukuussa edesmennyt Brittany Murphy oli ikätoverini. Ahdistava tieto.

Oksana Baiul

Minä en osaa luistella. Oksana osaa.

Maggie Gyllenhaal

Ihana ja kaunis Maggie on vähintään yhtä lahjakas ja mielenkiintoinen näyttelijä kuin veljensä Jake. Joillakin "se jokin" vaan kulkee suvussa.

Joulukuu

Anu Nieminen

Suomen menestynein sulkapalloilija Anu Nieminen on joulukuun tyttöjä.

Katherine Moenning

Jännittävän androgyyni Katherine Moenning on tuttu muun muassa L-koodi -sarjan Shanena, joka kaataa naisia kuin heinää.


Ja mikä olikaan vuoden tuottoisin elokuva, joka aloitti kokonaan uuden aikakauden elokuvissa?


Star Wars – Tähtien sota

Muita vuonna 1977 julkaistuja elokuvia ovat: Annie Hall, Kolmannen asteen yhteys, Jappervokki, Pelastuspartio Bernard ja Bianca sekä Lauantai-illan huumaa.

5 kommenttia:

  1. Mari19:48

    Sarah Michelle Gellar sai ainakin tyttövauvan tossa viime vuonna.. :)

    VastaaPoista
  2. Hienoa vuosikertaa!! Ei tarvitse sanoa että ZQ vetää pisteet kotiin mutta että Buffy on samaa vuosikertaa, aika hienoa ;O) Tuo Murphy pistää vähän miettimään, edelleen. Kun sitä vertaa tuntemiinsa ihmisiin iän puolesta niin asian oikeastaan tajuaa..

    VastaaPoista
  3. Aivan loistava vuosi tuo 1977 :) sanoo eräskin Star Wars -fanaatikko...

    Minä olin jotenkin kuvitellut Sofi Oksasen olevan vanhempi. Noh, kaikkea uutta sitä oppii!

    Minusta Liv Tyler oli niin ihanan eteerinen Arwenina LOTRissa. Tykkäsin hänestä kovasti siinä, eikä muutenkaan ole pahaa sanottavaa.

    Vanhana Nightwish-fanina pitää sanoa, että olihan se aika kummallista kun Tarja bändistä lähti, mutta ihanpa tuo on uusi laulajakin hommansa hoitanut minun korviini ok. Nightwish bändinä tosin muuttui aika paljon, sillä eihän näillä laulajilla ole ollenkaan samanlainen ääni ja se oli kuitenkin se yksi merkittävä tekijä Nightwishissä. Edelleenkin yksi kaunempia kappaleita mitä tiedän on Tarjan laulama Sleeping Sun. Ja se video on hieno.

    Hyvää vuosikertaa olet Anzi, kerrassaan :)

    VastaaPoista
  4. Hieno vuosikerta on. Oon aika kateellinen, että Sarah on sun vuosikertaa :D Sarah on ikuisesti minulle Buffy <3

    VastaaPoista
  5. Itse asiassa olin aika yllättynyt siitä, kuinka moni julkkis on syntynyt samana vuonna kuin minä. Muutaman jätin myös pois, poimin vain parhaat päältä.

    Sitten kun miettii että mitä moni näistä ihmisistä on elämässään saavuttanut ja mitä minä olen saavuttanut, niin se on jo aika masentavaa. Mutta ei mietitä sellaisia! :-)

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails