4.2.2010

Jippu on ärsyttävä

Vaikka annankin itsestäni hieman toisenlaisen kuvan, niin loppujen lopuksi aika harva julkisuuden henkilö ärsyttää minua niin paljon, että jaksaisin avautua asiasta tai antaa kyseisen henkilön käydä kunnolla iholle. Mutta aina joskus heitä tupsahtaa esiin. Uusin tulokas on laulajatar Jippu.


En ole pahemmin tutustunut hänen musiikkiinsa, mutta töissä lounastauolla on tullut luettua useampi Jipusta tehty haastattelu. Ja voi hyvänen aika sentään, miten rasittavan, hankalan ja raivostuttavan kuvan tämä nainen itsestään antaa! Hän puhuu jatkuvasti ristiin, selittää kaikenlaista perinteisistä arvoista mutta tekee kuitenkin täysin päinvastoin. Kaikesta huokuu tajuton huomionkipeys ja rasittava teatraalisuus. Voin kuvitella, että Jippu on juuri sen tyyppinen ihminen joka paiskaa punaviinilasinsa seinään ja lähtee juhlista ovet paukkuen jos hän kokee ettei häneen kiinnitetä tarpeeksi huomiota. Vaikka kyseessä olisivatkin vaikka kummilapsen ristiäiset, joissa hän ei edes ole pääosassa.

Tämän naisen ärsyttävyys kiteytyy uusimman Trendi-lehden haastattelussa näihin lauseisiin:
Olen aina halunnut miehen, josta voin pitää huolta ja jonka haavalaastareita voin vaihtaa.

Minulla lojuu edelleen lamppu asuntoni lattialla, koska en suostu (sic!) asentamaan sitä. Se on miehen työ. Ja jos minun mieheni on kaksi metriä pitkä, on päivän selvää, kuka sen työn tekee.

Hän ei suostu asentamaan lamppua, "koska se on miehen työ". Voi pyhä Sylvi!

8 kommenttia:

  1. Mä olen muuten aina ollut täsmälleen samaa mieltä! Ystäväpiirissä useimmat yleensä hyvän maun omaavat ihmiset pitävät Jippua taivaan lahjana, mutta mulle nousi ensi hetkestä lähtien karvat pystyyn, niin esiintymisen kuin haastattelujenkin osalta.

    On sanottava, että kyllä se laulaa osaa (sen huomaa varsinkin kun ei laula omaa musiikkiaan). Joten ansaitsee varmaan menestyksensä. Mutta ei sovi mulle, ei yhtään.

    VastaaPoista
  2. Minä olen ihan ummikko, enkä tiedä tästä ihmisestä yhtään mitään. Mutta jos ihminen ei suostu asentamaan lamppua niin hyvänen aika, olkoon onneton sitten pimeässä! ;-)

    Ehkä on siis parempikin etten tiedä tällaisesta ihmisestä mitään, koska minua rasittaa kaikki huomionkipeät tapaukset...

    VastaaPoista
  3. En usko, että kyse on vain huomionhakuisuudesta. Hän on varmasti aina ollut sellainen ja tuskin sille itse mitään voi (esim. käynyt koulun tarkkailuluokalla), eikä välttämättä minusta tarvitsekaan voida. Minusta hän on musiikillisesti erittäin lahjakas ja myös näyttävän näköinen. Tykkään Jipun musiikista.

    VastaaPoista
  4. Kyllä ihminen saa olla menevä, ulospäinsuuntautunut, maalaileva ja intohimoinen, mutta sitä ei tarvitse olla niin yliampuvasti ja teennäisesti.

    Minua ehkä ärsyttää Jipussa juuri se, miten teennäiseltä ja epäaidolta hän vaikuttaa, hän vaikuttaa vetävän koko ajan jotain roolia. Ilmeisesti hän on jäänyt sen vangiksi jo nuorena.

    VastaaPoista
  5. Kaihdan Jippua minäkin, en pidä musiikistaan enkä pyyhkisi niitä punaviininroiskeita seinältä (jotenkin uskottava mielikuva). Mutta mahtuuhan maailmaan höyrypäitä ja musiikkia, joka saa niskakarvat väärällä tavalla pörhölleen.

    Mistähän mahdoinkaan lukea Jipun henkilöhistoriasta, mutta sellainen mielikuva jäi, että ihan tavallinen ja normaalin ihmisen eväät tarjoava se ei missään tapauksessa ollut. Särkyneet ihmiset toimivat sitten vähän toisin kuin normitapaukset.

    VastaaPoista
  6. Tuo kyseinen artikkeli oli kyllä todella ärsyttävä ja sai ainakin minulla myös Husky Rescuen laulajaa kohtaan aikaan negatiivisia tunteita...
    Kaikkein rasittavimmaksi koin sen toteamuksen, että Sinkkuelämää-buumi voi väistyä nyt tämän uuskonservatismin alta...eihän asia noin mustavalkoinen voi olla! Grrr...

    VastaaPoista
  7. Tiedän pari Jippun biisiä mutten koskaan ole henk.koht.tutustunut naisen tuotantoon tai mielipiteisiin. Ilmeisesti ei myöskään jatkossa tarvitse kiinnostua naisesta, minä ainakin vaihdan lamppuni muuten itse, hmph..

    VastaaPoista
  8. Kyllähän jonkun taiteellisesta tuotannosta voi nauttia, vaikka itse tyypistä ei pitäisikään. Nyt kun olen vähän Jippua kuunnellut, niin täytyy kyllä sanoa että nainen osaa laulaa. Harmi, että persoonallisuus ei vaikuta yhtä kauniilta kuin ääni.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails