10.2.2010

Kallio


Nuorempana jaksoin katsoa televisiosta vaikka mitä sarjoja, aina rutiinijännäreistä ja poliisisarjoista sairaalasarjoihin. Mutta nykyään olen aivan suunnattoman kranttu. Minä en yksinkertaisesti enää ihastu TV-sarjoihin samalla tavalla kuin silloin joskus ja monet uutuudet olen jättänyt ihan suosiolla tarkastamatta. Voin kai tässä esimerkiksi tunnustaa sellaisenkin tosiasian, etten ole elämässäni katsonut yhtään ainoatakaan jaksoa Lost-sarjaa.

Siksi uudet TV-sarjatuttavuudet ovat nykyään niin kivoja. 

Maanantaina istuimme Karhumiehen kanssa telkkarin ääreen katsomaan Nelosen uutta Kallio -sarjaa, ja se tuntui heti omalta. Dialogi oli napakkaa ja terävää, hahmot hauskoja, näyttelijät tuntuivat luontevilta ja tapahtumat uskottavilta kaikessa absurdiudessaan. Etenkin Mari Perankosken ja Irina Pulkan esittämien siskosten välinen dialogi osui ja upposi. Jos minä ja jompikumpi siskoistani osuisimme tuollaiseen elämäntilanteeseen, niin meidän kanssakäymisemme olisi juuri tuollaista, viimeistä piirtoa myöten. Tietenkin oli myös kiva bongata tuttuja kulmia, vaikka minä en ihan Kalliossa asukaan.

Tästä sarjasta tulee varmasti kevään piristys!

7 kommenttia:

  1. Mua harmittaa kun tämä (eka jakso) jäi väliin, no jospa ensi viikolla vilaisisi!

    VastaaPoista
  2. Jaksot on katsottavissa Nelosen nettisivuilla.

    VastaaPoista
  3. Kyllä minäkin katsoisin sarjaa, jonka nimi on Lauttasaari ;-)

    Tuo kuulostaa kivalta. Jos mitenkään vaan muistan, voisipa vaikka ensi viikolla vilkaista!

    VastaaPoista
  4. Minä olin sarjaan äärettömän pettynyt. Minusta sarjan hahmot olivat kliseisiä ja tekemällä tehtyjä; "juuri tällaisia Kalliossa asuu" -tyylisiä, mikä ärsyttää suunnattomasti. Sarja on kuvattu suurelta osin meidän kadulla ja oma ulko-ovi ja ikkunat näkyvät alvariinsa tv:ssä, siinä ainut syy miksi aion katsoa sarjaa, oma napa paras napa ;O)

    VastaaPoista
  5. Paivi: Jaksot on tosiaan katsottavissa myös Nelosen nettisivuilla.

    Mikaela: Mutta kun juuri sellaisia ihmisiä Kalliossa asuu! Ihan oikeasti. Ja sehän siinä kaupunginosassa parasta onkin.

    VastaaPoista
  6. eikä asu, vastustan! Itse olen asunut Kallissa jo 10 vuotta eikä yksikään kavereistani (jotka kaikki asuvat täällä) tai naapureistani sovi tuohon pirtaan. Kyllä noitakin löytyy mutta se ärsyttää että stereotyyppisesti aina tuodaan esille nuo boheemit ja vähän erikoisemmat tyypit, Kalliossa asuu pilvinpimein ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä kuten me jotka eivät ole boheemia nähneetkään ;O) Jopa BMW-kuskeja, naapurissa on Hummer-auto ja paljon lapsiperheitä eli laaja otanta, mutta aina Kalliosta tuodaan esiin ne "muut"..

    VastaaPoista
  7. Mikaela: Jaaha, ei nuo hahmot kyllä mun mielestäni olleet mitenkään erityisen boheemeja, sitä hupaisaa videodivarin pitäjää lukuun ottamatta. Mutta sarjaa on tosiaan esitetty vain 2 jaksoa, ehkä myöhemmin tulee muitakin tyyppejä esiin.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails