29.3.2010

Paluu Lapista

Vielä on aikaa heittää kysymyksiä! »


Kun katsoo tätä kuvakollaasia ja sen jälkeen ulkona vallitsevaa sateisen keväistä helsinkiläistä ilmaa, ei todellakaan tarvitse miettiä kahteen kertaan, missä mielummin olisi tällä hetkellä.

Olimme siis viikon lomalla Ylläksellä vanhempieni, pikkusiskoni, sekä Karhumiehen kanssa. Karhumies oli meistä ainoa, joka vietti aikansa rinteessä lumilaudan päällä, me muut hiihdimme murtomaahiihtoa. Minulle tuli 100 km mittariin, mikä tuntuu aika uskomattomalta. Vielä muutama vuosi sitten vihasin hiihtoa yli kaiken.

Aurinko paistoi koko ajan kirkkaalta taivaalta, lämpötila pysytteli juuri sopivasti nollan ja miinus kymmenen asteen välissä, hanki kantoi, luisto oli mahtava ja sanalla sanoen oli aika ihanaa. Välillä pistin silmät kiinni ja kuuntelin täydellistä hiljaisuutta, jota ei rikkonut edes moottorikelkan ääni.

Reissun aikana tuli luettua paljon, sain Stieg Larssonin Millennium-trilogian kaksi ensimmäistä kirjaa päätökseen, kolmas odottaa vuoroaan. Aivan älyttömän koukuttavaa ja mahtavaa luettavaa, ei voi muuta sanoa! Täydellinen arvio tulee vasta, kun olen saanut kolmannenkin kirjan luettua. Olen jo tässä vaiheessa sitä mieltä, että Lisbeth Salander on yksi kiehtovimmista fiktiivisistä hahmoista ikinä.

Lisäksi pikkusiskoni toi mukanaan Charlaine Harrisin The Southern Vampire Mysteries -kirjasarjan kaksi ensimmäistä kirjaa minulle lainaan. Kyseessä on samainen kirjasarja johon TV-sarja True Blood perustuu. Ensimmäinen kirja on kesken, siitä myös lisää myöhemmin. Arvio tähän mennessä on: viihdyttävää romanttista hömppää aikuisille.

Nyt on sitten aika palata arkeen. Onneksi kohta on pääsiäinen!

4 kommenttia:

  1. Tää keli on perseestä... Luin Millenium-kirjat viime vuoden alussa, oli todella hyvää viihdettä ;O) TB-kirjoja en aio lukea kun kaveri haukkui ne lyttyyn, keskitys siis tv-sarjaan..
    Tänne vois vähän lähettää auringonpaistetta ja kuivata noi kadut, Kallion loskapaskaan mä oon jo niin kyllästynyt..

    VastaaPoista
  2. Mikaela: True Blood -kirjat ovat häpeämätöntä hömppää. Parempia ne ovat kuin Twilight, mutta se nyt ei ole paljon sanottu. Minulle tämä ensimmäinen kirja on ollut mukavaa viihdettä Salanderin ja Blomqvistin ahdistavien seikkailujen jälkeen ja niiden välissä, mutta en minä mitenkään erityisen ihastunut niihin ole.

    Täällä kun katsoo tätä harmautta ja hiekkaa niin muistan, miksi minä inhoankaan kevättä.

    VastaaPoista
  3. Oi ihania lomakuvia! Onko nuo kuukkeleita nuo linnut tuossa yläkuvassa? Voin kuvitella, että on ollut mahtavan rentouttava reissu.

    Lisbeth Salander on jo elokuvien perusteella yksi mielenkiintoisimpia fiktiivisiä naishahmoja pitkiin aikoihin, ellei jopa ikinä.

    Sullakin on hieno uusi blogipohja käytössä! Minähän olen ihan mattimyöhäinen... ;-)

    VastaaPoista
  4. Kuukkeleitapa hyvinkin, ne tulivat tosi lähelle kärkkymään eväsruokia. Kauniita lintuja ovat.

    Minä rukkaan tätä blogipohjaa vielä, värimaailma hakee yhä muotoaan ja tuota banneria pitää kasvattaa. Mutta muuten tykkään kyllä tästä erittäin paljon.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails