7.5.2010

Nolo suosikki: S Club 7

Perjantaina ei koskaan pidä ottaa mitään liian vakavasti. Tämän äitienpäivää edeltävän perjantain kunniaksi ajattelin siis paljastaa teille yhden useista noloista suosikeistani. Näitähän riittää, ja oikeastaan nolot suosikkini eivät suurimmaksi osaksi ole mielestäni noloja. Muiden mielestä kyllä sitäkin enemmän.

Tässä mennään noin 10 vuotta taaksepäin, opiskeluaikoihini. Vietin yhden kesän opiskellen ja kirjoittaen elokuvaesittelyjä tuolloisen Kinopalatsin kotisivuille. Se kesä oli lämmin ja aurinkoinen, ja kävin tuolloin myös melkein joka päivä Turun Samppalinnan maauimalassa uimassa. Olin hoikka, ruskettunut ja timmissä kunnossa. Nyt olen timmissä kunnossa, mutta se hoikkuus ja rusketus on vähän hakusessa.

Joka päivä uintireissun jälkeen tulin kotiin ja katsoin, onko kello jo 11. Koska silloin alkoi TV2:lta S Club 7 -sarjan kesäuusinta, johon minä olin toivottoman koukussa. Kyseessä oli lähinnä sarjassa tavallaan itseään esittävän bändin varhaisteini-ikäisille faneille suunnattu hölmö puolituntinen komediasarja, vähän The Monkees -sarjan tyyliin. Olin ainakin 10 vuotta kohdeyleisöä vanhempi, mutta se ei koukuttumistani haitannut.


S Club 7 oli täydellinen kesäsarja. Hyvännäköiset nuoret seikkailivat aurinkoisissa maisemissa täysin epäuskottavissa tarinoissa, joiden käänteet olivat kuitenkin juuri sen verran fiksuja, ettei niiden pääasiallinen hölmöys hirveästi haitannut. Sen sarjan ääressä oli hyvä syödä välipalaa ja rentoutua urheilusuorituksen jälkeen ennen kuin piti taas uppoutua opiskelukirjojen maailmaan. Ja hei, yhdellä tuotantokaudella bändin vuokranantajaa esitti itse Linda Blair!

Minua ei hävetä myöntää, että mikäli tämä sarja tulisi nyt kesällä uusintana ja minulla olisi mahdollisuus katsoa sitä taas, katsoisin varmasti. Se, pitäisinkö siitä yhtä paljon kuin aikoinaan, jäisi nähtäväksi.

2 kommenttia:

  1. No tää on ehkä jo noloa ;O) Tosin se mikä viihdyttää toista voi toisesta olla vaan tylsää, kuten minusta. Katsoin sarjaa nimittäin joskus sivusilmällä mutta ei vaan iskenyt, en pitänyt tätä turhakkeena tai aivottomana sarjana vaan harmittomana hömpänpömppänä jossa yksikään tyyppi vaan ei iskenyt yhtään. Mutta ne biisit, muahhaa, tulee kyllä mieleen kun noita kuuntelee!

    VastaaPoista
  2. Mikaela: Minulla on historia YLE:n varhaisteini-ikäisten sarjojen suhteen. Vielä ihmeellisempiä paljastuksia on luvassa.

    Minusta tämä oli kyllä oikeasti viihdyttävä sarja ja musiikki oli juuri sopivan kevyttä poppia. Ihan mahtavaa tavaraa. :-)

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails