19.6.2010

Onnea Victoria ja Daniel!

Seuraa poliittisesti epäkorrektia tekstiä:

Tällaisina päivinä olen iloinen siitä, että olen valkoinen, länsimaalainen, keskiluokkainen, heteroseksuaali naimisissa oleva nainen. Saan meinaan täysin avoimesti, häpeämättömästi ja rehellisesti fanittaa Ruotsin kruununprinsessan häitä. Minun ei tarvitse teeskennellä olevani jotenkin "kriittinen", höpötellä jotain skeidaa "vanhentuneista instituutioista" tai katkerana tilittää jostain häähumun ylikorostuksesta ja avioliitto-instituution kuristavasta vallasta yhteiskunnassamme. Häät ovat kivoja, iloisia juhlia. Piste.

Minä tosin fanittaisin näitä häitä varmaan joka tapauksessa, ihan siitä syystä että prinsessa Victoria on niin hurmaava.


Tänään menen kaverin luo, avaamme suklaarasian ja television ja onnittelemme naapurimaan hääparia täydestä sydämestämme.

Grattis Victoria och Daniel!

5 kommenttia:

  1. Ja kyllä kannatti katsoa. Ihanat juhlat, ihanan kaunis pari ja niin ilmiselvästi rakastuneita! <3

    VastaaPoista
  2. Anonyymi22:41

    Moikka,
    Olen samaa mieltä. Ihanat häät. Olen istunut kun tatti katsomassa kaikki mitä tv on tänään näistä häistä näyttänyt. Ihana irtiotto arkeen :-)
    t.Iinuska

    VastaaPoista
  3. Hihi, mäkin katsoin ystävän kanssa häitä, yksin tuskin olisi tullut vilkuiltua.. Hyvä etten alkanu itkeen kun Victoria käveli kirkon käytävällä :') I'm a sucker for fairytales!

    VastaaPoista
  4. Mie olen sitten outo, kun minua ei jostain syystä kiinnostanut yhtään... epäromantikko? ;-)

    VastaaPoista
  5. Paivi: Minäkin olen periaatteessa epäromantikko ja tasavaltalainenkin. Suurin osa romanttisista leffoista ei kiinnosta tipan tippaa ja ajatus siitä, että joku on syntyperänsä takia jotenkin etuoikeutetumpi kuin muut on minusta vastenmielinen.

    Mutta jokin näissä häissä vaan kiinnosti. Se oli sekä hurmaava Victoria, että tämä moderni prinsessasatu jossa perujätkä Ockelbosta saa prinsessan, että se että pariskunta oli niin ihanan, vapautuneen, absoluuttisen rakastunut. Sitä oli vaan ihana katsella.

    Ja minulla on muutenkin aina ollut kiinnostusta kuninkaallisia kohtaan, noin historiallisesta näkökulmasta. Monarkia on vanhanaikainen instituutio, sen myönnän. Mutta jokin näissä hymyilevissä prinsseissä ja prinsessoissa vaan kiehtoo. Ehkä se on se kuuluisa eskapismi, en tiedä.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails