3.10.2011

Movie Monday #19 - Pelottaako?

Movie Mondayn aiheena on tällä kertaa kauhu. Minä rakastan kauhua, olen aina rakastanut. Nykyään vaan pääsen harvemmin tarttumaan siihen, mutta rakkaus kauhuun ei varmaan koskaan sammu. Tällä viikolla kysytään, onko jotain kauhuelokuvaa joka olisi aiheuttanut painajaisia.

Voi kyllä. The Blair Witch Project oli niin järkyttävä katsomiskokemus, että en ole voinut katsoa elokuvaa uudestaan. Katsoin leffan vailla minkäännäköisiä ennakko-odotuksia kotona videolta (VHS-kasetilta, ajatelkaa!) sillä kaikki kaverini olivat haukkuneet sitä. Se ei ollut tehnyt keneenkään vaikutusta. Joten katsoin sen lähinnä uteliaisuuttani, torstai-iltana, yksin, pienessä opiskelijayksiössäni. Emämoka.


Olin leffan jälkeen aivan kauhusta jäykkänä. En uskaltanut kääntyä ympäri katsoakseni taakseni, en voinut hetkeen edes liikkua. Ne tyhmät kaverit tyhmine mielipiteineen saivat kyllä jälkeenpäin kuulla kunniansa.

Elokuvan typerä jatko-osa sen sijaan sai vaan haukottelemaan.

7 kommenttia:

  1. En tiennyt että rakastat kauhuleffoja. Aina sitä oppii uusia asioita kanssabloggareista. :)

    VastaaPoista
  2. Aijaa mun mielestä tää taas oli tosi huono, lukuunottamatta sitä ihan viimeistä kohtausta joka oli kyllä melkosen hyytävä...

    VastaaPoista
  3. Tiinanen: Hmm, asia ei kai ole tullut puheeksi. Katson kauhuleffoja nykyään aika vähän lähinnä elämäntilanteeni vuoksi, mutta niillä on erityinen paikka sydämessäni.

    Jenni: Noin ne kaverinikin sanoivat. Ja minä uskoin.

    VastaaPoista
  4. Me katseltiin tämä joskus teininä kavereiden kanssa leffateatterissa ja kierrettiin pidempää reittiä kotiin, ettei jouduttu menemään metsän poikki :D

    Itseasiassa mä pidän myös siitä jatko-osasta jollain kierolla tavalla. Siinä on muutamia ihan onnistuneita pelottelukohtausia!

    VastaaPoista
  5. Hassua, mua Blair Witch Project taas ei pelottanut ollenkaan. :-D Vasta joskus loppuminuuteilla ajattelin, että hienoa, nyt tämä vihdoin alkaa kunnolla. Mua pelottaa muutenkin toisenlaiset jutut kuin yliluonnollisuus. Yleensä olen ihan kauhuissani, jos kyse on oikeista ihmisistä, jotka ovat jollain tavalla sekopäisiä. Hannibal-elokuvaa katsoessani olisin monta kertaa halunnut lähteä leffateatterista ulos!

    VastaaPoista
  6. Hei,
    halusin vain kertoa, että blogissani on sulle jotain (ja että en pidä ollenkaan kauhuelokuvista. Jotain ihan... kauheaa :D )

    VastaaPoista
  7. Muistan kun elokuva oli uusi ja näin sen ensimmäistä (ja ainutta) kertaa. Se ei tehnyt sellaista vaikutusta mitä kaikki sanoivat sen heille tehneen, vaan se oli minulle vain melko keskinkertainen räpellys, jota korosti vielä elokuvan hölmö loppu.

    Ei sillä, tekijätiimillä on ollut ihan ideaa tässä, mutta mutta... ei vain kolahtanut meikäläiselle.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails